Łożyska igiełkowe

Główną cechą łożysk igiełkowych jest duża nośność przy niewielkim przekroju poprzecznym, co sprawia, że nadają się szczególnie do zastosowań o ograniczonej przestrzeni.

Łożyska igiełkowe produkowane są w różnych odmianach, w tym kombinowane z łożyskami kulkowymi i kombinowane z łożyskiem walcowym.

Łożyska igiełkowe Prema

Złożenia igiełkowe

Złożenia igiełkowe składają się z igiełek prowadzonych w koszyku stalowym lub poliamidowym. Igiełki toczą się bezpośrednio po powierzchni czopa i gniazda oprawy. Dla osiągnięcia pełnej nośności powierzchnie bieżni powinny być hartowane i szlifowane. Luz promieniowy łożyskowania zależy od tolerancji wykonania średnic.

Łożyska igiełkowe cienkościenne

Łożyska igiełkowe cienkościenne składają się ze złożenia igiełkowego i cienkościennej tulei z hartowanej blachy stalowej tworzących nierozłączną konstrukcję. Mogą być dostarczane także w wykonaniu z jedną uszczelką albo z dwoma uszczelkami. Łożyska przelotowe są otwarte z obu stron. Łożyska nieprzelotowe są z jednej strony zamknięte dzięki czemu są przydatne do łożyskowania końców wałów. Łożyska cienkościenne powinny być stosowne wtedy, gdy w oprawie nie jest możliwe wykonanie bieżni. Jeżeli nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału należy stosować kombinację łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

Łożyska igiełkowe z obrzeżami z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

Pierścień zewnętrzny łożyska ma dwa obrzeża i wraz ze złożeniem igiełkowym tworzy nierozłączną konstrukcję. Łożysko igiełkowe z pierścieniem wewnętrznym umożliwia wewnątrz łożyska, w określonych granicach, przesuw wzdłużny wału względem oprawy w obu kierunkach. Jeżeli jest możliwość wykonania bieżni na czopie wału, można stosować łożyska bez pierścienia wewnętrznego, co pozwala na powiększenie średnicy wału.

Łożyska igiełkowe bez obrzeży z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

Łożyska te stosuje się w przypadkach gdy wymagany jest niezależny montaż pierścienia zewnętrznego i pierścienia wewnętrznego. Pierścień wewnętrzny stosowny jest w przypadku, gdy nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału.

Łożyska igiełkowe samonastawne z pierścieniem wewnętrznym i bez pierścienia wewnętrznego

Łożyska te posiadają kulistą powierzchnię pierścienia zewnętrznego. Pierścień osadzony jest we wklęsłym gnieździe oprawy z tworzywa sztucznego umieszczonej w korpusie z blachy stalowej. Wszystkie te elementy wraz ze złożeniem igiełkowym tworzą nierozłączną konstrukcję gotową do montażu. Pierścień wewnętrzny stosowny jest w przypadku, gdy nie ma możliwości wykonania bieżni na czopie wału. Łożyska samonastawne mają możliwość wychyleń wału w stosunku do oprawy do ok. 3O.

Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym skośnym

Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym skośnym. Mogą pracować z dużymi prędkościami obrotowymi. Przenoszą duże obciążenia promieniowe i małe obciążenia osiowe. Zależnie od typu zastosowanego łożyska kulkowego skośnego (jednokierunkowe albo dwukierunkowe) mogą przenosić obciążenia osiowe działające w jednym kierunku albo w obu kierunkach. Pierścienie łożyska są rozłączne.

Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym wzdłużnym

Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym wzdłużnym serii 511. Mogą pracować z relatywnie dużymi prędkościami obrotowymi. Niezależnie od obciążeń promieniowych przenoszą duże obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem kulkowym wzdłużnym z pełną ilością kulek

Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem kulkowym wzdłużnym o bardziej zwartej konstrukcji niż w przypadku łożyska serii 511.Mogą przenosić średnie obciążenia promieniowe i małe obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Dla uproszczenia zabudowy posiadają rowek na pierścień osadczy na pierścieniu zewnętrznym. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

Łożyska igiełkowe kombinowane z łożyskiem walcowym wzdłużnym

Łożyska te stanowią połączenie łożyska igiełkowego z łożyskiem walcowym wzdłużnym serii 811. Niezależnie od obciążeń promieniowych mogą przenosić bardzo duże obciążenia osiowe działające w jednym kierunku. Jeżeli nie ma możliwości wykonania na czopie wału bieżni dla łożyska igiełkowego należy stosować kombinacje łożyska z odpowiednim pierścieniem wewnętrznym.

Odnajdź katalog

Wyszukiwarka katalogów

Online

Sklep internetowy

Sprawdź naszą ofertę w sklepie online, znajdziesz tu ponad 50 tys. produktów.

Odwiedź nasz sklep internetowy
B2B

Platforma B2B

Jesteś stałym klientem?
Zaloguj się do platformy B2B.

Zaloguj się Platformy B2B